Kuna meie kalameeste hulgas on palju täispuhutavate paatide omanikke, olgu ära toodud mõned õpetussõnad nende hoolduse ja remondi kohta, et paat võimalikult kaua tervena püsiks.
Ennetav hooldus
Ära lohista paati mööda maad. Abrasioon on kummipaadi üks suuremaid vaenlasi ja võid selle tagajärjel põhja ära kriimustada või vastu teravaid kive katki teha. Samuti peab olema ettevaatlik, kui seod tuulisema ilmaga paadi silla külge, sest lained võivad paati pidevalt vastu silla kontruktsioonielemente lükata.
Ära jäta täispumbatud paati päikese kätte, kuna päikese käes võib paat lihtsalt lõhki paisuda.
Pesemine
Proovi paati pesta võimalikult sageli. Liiv ja teised abrasiivosakesed pääsevad paadi põhja ja pontoonide vahele ning soodustavad kulumist. Niiviisi võivad kulumiskohad või augud tekkida raskesti ligipääsetavatesse kohtadesse, kus on parandustöid keeruline ette võtta. Mida tihemini paati loputad, seda parem, kuid korra või kaks hooaja jooksul võiks ette võtta suuremat sorti pesu. Üks võimalus on teha seda niiviisi:
1) laota platsi peal laiali kile või present ja aseta paat selle peale
2) pumpa õhk sisse, kuid jäta ta natuke “kotti” ja kontrolli, et kõik ärakäivad osad oleksid paadi küljest eemaldatud
3) puhasta tolmuimejaga paat mustusest ning pööra erilist rõhku põhja ja pontooni vahelistele piirkondadele ja õmbluste vahele, kus abrasiivosakesed peidus võivad olla. Kuna paat pole täiesti täis pumbatud, peaksid nendele kohtadele tolmuimejaga kenasti ligi pääsema
4) Võta ambritäis sooja seebivett (sobib ka autošampoon või tavaline šampoon) ning pese paat hoolikalt nii seest kui väljast puhtaks
NB! Ära kunagi kasuta paadi pesemiseks kemikaale (lahustid, happed ja silikooni baasil tooted). Paljud paadiomanikud kasutavad silikoonõli, kuid katsed on tõestanud, et silikoon võib põhjustada paati kooshoidvate õmbluste lagunemise. Silikooniga üle tehtud pindasid on hiljem ka raskem parandada, sest liimitud lapid ei jää nendele pindadele enam nii hästi külge.
Samuti ei tohi kasutada survepesu, sest see võib paati kahjustada.
Lekete kontrollimine
Kui soovid kontrollida lekkeid, käi täispumbatud pontoonid järk-järgult üle seebiveega. Mullide tekkimise korral paranda katkine koht paadiga kaasapandud paranduskomplektiga või Stormsure liimiga.
Paadi parandamine Stormsure liimiga
Põhja lekete kontrollimine on natuke keerulisem protseduur:
1) vii paat siseruumi
2) keera see kummuli ja kata põhi ühtlaselt beebipuudriga
3) pööra paat õigesse asendisse tagasi ja aseta ta kahele toolile (oluline on see, et paat oleks maast kõrgemal)
4) kalla paadi sisse paar liitrit vett ja kontrolli paadipõhja altpoolt - kas beebipulbri värvub kuskilt tumedamaks. Kui jah, on lekkekoht leitud.
Kontrolli ka ventiilide seisukorda ja vaata hoolikalt, et neil pole vigastusi ega ummistusi, kuna need võivad põhjustada ohtliku õhuleket.
Paatide hoiustamine
Täispuhutavaid paate on kõige parem hoida ühtlase temperatuuriga ja õhuniiskusega ruumis ja nõrgalt täispuhutud olekus, et poleks kortse sees. Näiteks soe kelder või garaaž. Temperatuur ei tohi hoiustatavas ruumis olla alla + 5 kraadi. Kui hoiad paati sellest madalamal temperatuuril, vii ta enne transportimist sooja ruumi, sest külmaga võivad paati liigutades tekkida suured kahjustused (materjalil kaob külmaga elastsus).
NB! 25% õhukadu 24 tunni jooksul on normaalne. Kui õhukadu on suurem, on soovitatav otsida lekkeid.
Kasutatud allikad:
http://kurban.searchwarp.com/swa548445-Inflatable-Boat-Maintenance-And-Storage.htm
http://www.allinflatables.com/support/maintain.html
Kalaportaal, 2011